top of page

ניתוח חתימותיהם של חברי הביטלס


חתימותיהם של ארבעת חברי להקת הביטלס הן החתימות שנמצאו להן הכי הרבה זיופים במאה ה-20. במאמר זה מוצג סט חתימות אחד, שהוא אורגינאלי. עם זאת, כדאי להזכיר כי במהלך שנות פעילותם שונו חתימותיהם פעמים רבות על ידם.

ג'ון לנון חתימתו של ג'ון לנון מאופיינת ביצירתיות רבה, בשילוב פשטות והרמוניה. היא קלילה ודינאמית וקיימת זרימה יפה בין אותיות, אם כי קיימים קווים מתפרצים המביעים את הצורך בביטוי ואת הרגשנות הגבוהה שאפיינה אותו. ניתן להבחין כי בשם המשפחה קיימת זרימה רציפה וחלקה, ביחס לשם הפרטי, בו מופיעים קוו כיסוי רבים המבטאים את הקושי בחשיפה. באות הראשונה של השם הפרטי - הקו הפותח מהיר מאוד וזוויתי וניתן לחוש מעט אגרסיביות פנימית שהולכת ומתפוגגת בהמשך החתימה. אפשר להסיק מכך על הביקורתיות שהיה קיימת בו לצד דחפים חזקים, אותם הוא ניסה לבקר ולהדחיק, ובחתימה זה בא לידי ביטוי בקווי הכיסוי.. בשם הפרטי אף נוצר מרווח גדול במרכז השם, הפוגם בהתקדמות הרציפה. בכך ניתן להסיק על חוסר שקט ותנודות בביטחון העצמי שג'ון לנון היה כנראה נתון בהם בזמן החתימה. פול מקרטני חתימתו של פול מקרטני אמביציוזית ואנרגטית, גדולה מאוד, נעשתה בקו שיטפי, בשילוב זוויות וקו סיומי ארוך המסתיים באזור התחתון. קיימות גם בועות באזור העליון. זוהי חתימה של אדם כריזמטי בעל נוכחות. הן המטרות והן אופן הביצוע נהירים לו והוא יוצא למימושם עם הרבה אנרגיות והתלהבות. דחפים חזקים בשילוב עולם דמיוני עשיר הפכו אותו ליצירתי, בעל כושר הנעה ויכולת להותיר חותם אישי. חשוב היה לו להביע את דעותיו, ובחלק מהשירים שכתב הועברו מסרים מחאתיים בתחום הפוליטי והחברתי. בחתימתו של פול מקרטני רואים תקיפות המתבטאת בקווים זוויתיים וחזקים, העולים לאזור העליון אך גם פונים לעבר צד ימין, כיוון התקדמות הכתיבה. ניתן להבחין בשאפתנות שלו וביכולתו לקדם את פיתוחו האישי וביטויו הייחודי, לצד ניתוב דרכו החברתית והבין-אישית תוך שמירה על קווים אישיים והחלטיים. ג'ורג' הריסון כונה "החבר השקט של הביטלס". החתימה שלו מגובשת מאוד ויציבה, נעשתה באופן מבוקר ובקו מתון ורציונאלי. בחתימתו ניתן להבחין בשילוב של זוויות עם רכות בעיצוב האותיות. ניכרת תכליתיות ויכולת לכוון את העשייה למטרה. בשמו הפרטי ישנן בועות בולטות באזור התחתון ואות ראשונה גדולה – הכוח המניע אותו והצורך לזכות בהכרה. שם המשפחה צמוד לשם הפרטי, זוויתי וצפוף יותר – מייצג את הפן המופנם שלו, הרציונאלי יותר, שממנו שאב יציבות ובסיס, אולם נראה כי הכבידה על היכולת שלו לבטא עצמאות ולהיחשף. רינגו סטאר חתימתו צפופה, היא בעלת אזור מרכזי קטן מאוד בשילוב אזור עליון ותחתון מפותחים במיוחד. שטפיות הקו אינה עקבית ואף ישנם קווי כיסוי.. ניתן לראות כי החתימה בוצעה באופן תנופי ומהיר, אולם הקו אינו מבוצע באופן החלטי, ביחס לחתימותיהם של השלושה האחרים. נראה שבאותה תקופה חש צורך בביטוי אישי לצד הרבה דחפים אולם הוא התקשה לנתבם באופן ממוקד. אותיות ראשונות של השם הפרטי ושם המשפחה גדולות במיוחד. ניתן להבחין בתוספת הכוכב במרכז החתימה. רינגו בילדותו היה חולה מאוד ועד גיל 15 למעשה לא השתלב בדינאמיקה חברתית. חולשתו זו גרמה לחוסר בטחון, אולם יחד עם זאת העצימה את הצורך שלו להיות מקובל ולזכות בהערכה מצד הסובבים אותו. הוא התבלט בעיקר ברצון שלו להיות הדומיננטי מבין החבורה בתקשורת והוא זה שבלט בכל צילומי הקליפים שעשו והצטיין בכישרון המשחק שלו. הוא שינה את שמו מסטאקי לסטאר, הכוכב (סטאר) נוצר כדי לבסס את ייחודו.

הבלוג

פוסטים אחרונים

ארכיון

פוסטים אחרונים

תגיות

עקוב אחרנו

  • Facebook - Grey Circle
  • Google+ - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle

2016 © | כל הזכויות שמורות למכון מישרים קו, רח׳ הקרן 4 א׳, פתח-תקווה 49734 | mkav.co.il

bottom of page